Nouvel album et tournée de vision - "subkutan"

Parce qu'il n'y pas que DM dans la vie : le punk, le post punk, les années 80 l'électro, le rock, la pop, Joy Division, Ian Curtis, David Bowie et tant d'autres...

Messagepar gahan66 » 31 Oct 2005, 12:05

Now it's time again. The work on the new album called "Subkutan" has been finished. Again band and label are very satisfied with the achieved.

With "Subkutan" an album has been created, which means another courageous step forward. It's somehow refreshing, but also contains the very own elements of the band. An album of electronic beauty.

After a break of ten years, the album contains a german-speaking track called "In dir" again.

01. Subtronic

02. The End

03. Star-crossed Lovers

04. Addict

05. Obey Your Heart

06. No Tomorrow

07. Still Unknown

08. In dir

09. E-Shock

10. My Own Worst Enemy

11. Not Made Of Gold

12. Summer Sun

The release date for the album is scheduled for January 01, 2006.

There won't be a limited first edition.

PRE-LISTENING SESSIONS IN THE INTERNET

Starting at November 05, 2005 we will present you in regularly intervals with first listening impressions at www.devision-music.com

We're currently working at the presentation of the files.

PROMOTIONAL SINGLE - "THE END"

By begin of December the first forerunner from the new album will made available to clubs and radio stations. A regular single release of the song "The End" will be probably not happen, but the band is trying to make a small edition of the promotional single available to their fans. We will keep you up to date on this.

DE/VISION is currently working on several mixes, which will be finished by begin of November.

TOURNEE

After one year of doing no gigs, DE/VISION will go on tour by April 07, 2006. The booking for the tour will be finished soon. We will announce the tour dates within the next few weeks.

In connection with the tour preparation, we want you to take part in the composition of the live set. Please send us a mail with your favourite 5 songs until End of December 2005.

The band is trying to consider your wishes in the arrangement.

Please send your Email to: band@devision-music.de

As subject for the Email please use "Setlist Tour". This makes it easier for us to separate the Emails.

PARTIES

By the begin of November you will have the chance to listen some of the songs from the forthcoming album "Subkutan" for a first time.

A pre-listening-party with Steffen Keth will take place at the Dark Flower, Leipzig on November 05, 2005.

On November 19, 2005 both guys will travel to Hungary upon invitation from Budapest.

In cooperation with the hungarian fanpage www.de-vision.hu they will present songs from new album even there. It will happen at the Marco Polo Club, Budapest.

More information at: www.de-vision.hu

The one and only official release party for the new album will take place on January 28, 2005 at the Dark Flower, Leipzig. Of course both musicians will be present.

Please visit the DE/VISION website regularly within the next few weeks. We will present you the website in a new look soon!

Greetings as always from Steffen, Thomas and the whole DE/VISION Info-Team

www.devision-music.de
www.devision-music.com

:fletch:
"Vous pensez connaître l'Histoire, mais vous n'en savez que la fin, pour en atteindre le cœur, il faut la reprendre au début."
gahan66

Messagepar gahan66 » 09 Nov 2005, 19:09

à propos de ce groupe que j'adore, quelqu'un pourrait-il me dire quels sont les albums qui valent le coup étant donné que je voudrais compléter ma collection ?

merci de votre aide...
"Vous pensez connaître l'Histoire, mais vous n'en savez que la fin, pour en atteindre le cœur, il faut la reprendre au début."
gahan66

Messagepar 119-1049361005 » 09 Nov 2005, 19:40

Lesquels as tu déja ? ;)
119-1049361005

Messagepar Shine » 09 Nov 2005, 19:56

Monosex de toute urgence, si tu ne l'as pas...

J'espère qu'ils auront le mérite et le culot de passer par la France...
Shine
Admin

Messagepar gahan66 » 09 Nov 2005, 22:33

j'ai le live 95/96
Monosex
Void
devolution (live)
six feet underground
unplunged
two
gahan66

Messagepar gahan66 » 15 Nov 2005, 12:19

j'ai une autre question :

il y a un dvd 'Unplugged and the motion picture' en vente actuellement c'est un import allemand et j'aimerai savoir si on peut le lire en France (histoire de ne pas l'acheter pour rien... çà m'est déjà arrivé avec un dvd de Duran Duran live 2004 import US je ne peux pas le lire - il est à vendre d'ailleurs si quelqu'un le veut rv en mp)
gahan66

Messagepar Shine » 15 Nov 2005, 12:46

gahan66 a écrit:j'ai une autre question :

il y a un dvd 'Unplugged and the motion picture' en vente actuellement c'est un import allemand et j'aimerai savoir si on peut le lire en France (histoire de ne pas l'acheter pour rien... çà m'est déjà arrivé avec un dvd de Duran Duran live 2004 import US je ne peux pas le lire - il est à vendre d'ailleurs si quelqu'un le veut rv en mp)

Ton lecteur dvd n'est pas compatible avec le format Américain (zone 1), pas étonnant s'il est ancien. Tu peux essayer de le faire "dézoner" le cas échéant. Mais je te conseille de garder ton dvd du Duran Duran... Et quand tu rachéteras un lecteur (forcément ça arrivera un jour), assures toi qu'il sera "multizones".
En l'occurrence, pour un dvd provenant d'Allemagne, tu peux l'acheter les yeux fermés (j'ai déjà eu l'occaz de le visionner en plus...)
Shine
Admin

Messagepar gahan66 » 15 Nov 2005, 13:12

super merci beaucoup JF pour tes conseils
je vais pouvoir me l'acheter ce fameux dvd live (De Vision)
pour Duran Duran, je le garde bien sur...
gahan66

Messagepar StephD » 15 Nov 2005, 16:21

gahan66 a écrit:j'ai le live 95/96
Monosex
Void
devolution (live)
six feet underground
unplunged
two

Il te manque l'excellent faryland. Tu peux aussi prendre les yeux fermés 'Unversed in love' et 'Devolution'.

Sinon, la compil Zehn est aussi un bon compromis pour les premiers albums qu'il te manque.
StephD

Messagepar StephD » 15 Nov 2005, 16:24

Shine a écrit:Monosex de toute urgence, si tu ne l'as pas...

J'espère qu'ils auront le mérite et le culot de passer par la France...

Encore faut-il trouver un promoteur de synthpop en france.

Car, a part une fois And One à Paris en 97, c'est le néant total.

Pourtant, de nombreux groupes veulent venir se produire en France (Melotron par exemple).
StephD

Messagepar gahan66 » 15 Nov 2005, 16:54

StephD a écrit:
gahan66 a écrit:j'ai le live 95/96
Monosex
Void
devolution (live)
six feet underground
unplunged
two

Il te manque l'excellent faryland. Tu peux aussi prendre les yeux fermés 'Unversed in love' et 'Devolution'.

Sinon, la compil Zehn est aussi un bon compromis pour les premiers albums qu'il te manque.

merc pour tes conseils

j'ai commandé le Devolution je vais le recevoir dans quelques jours... et je commanderai les autres également
gahan66

Retourner vers Autour de Depeche Mode