Source EW3 :
Police have arrested a man in Poland who allegedly made a Depeche Mode single and video available to download from the internet ahead of its release. The single, Precious, is not due to be released until October but was found on a Polish website.
The band's record label, working with industry groups, managed to trace the origin of the files. Police said the video was accessed from a supposedly secure copy and illegally made public. An address in Kielce, Poland, was raided by police who removed two computers and a number of CDs said to contain copied music. The International Federation of Phonographic Industries (IFPI) worked with Polish industry group ZPAV and Depeche Mode's label Mute to have the files removed.
The arrest is part of a worldwide crackdown on music put on the internet for people to illegally download. The industry says the practice harms not just the profits of the big recording artists, but those that make their living from music such as sound engineers and independent record shops. Jeremy Banks, head of IFPI's Internet Anti-Piracy Unit said: "This action shows just how seriously the record companies view pre-release piracy. Pre-releases can be illegally posted, downloaded and distributed worldwide within hours. So it is crucial for the recording industry's cycle of reinvestment to prevent initial sales being lost to internet piracy."
Source: BBC

Source Modecelebration.
Bonjour a tous,
Une information de Pologne qui peut vous interesser. Hier un fan de Depeche Mode a été arreté par la police dans sa maison. Il est accusé d'avoir volé la chanson "Precious" et le clip de l'internet d'un site allemand. Il semble qu'il soit le premier en Pologne d'avoir téléchargé cette chanson de sorte qu'il a laissé les empreintes qui ont permetté la police de le trouver. Le procureur a pris son ordinateur et toutes ses affaires qui peuvent etre lier avec cet acte. Il lui menace 2 ans de prison, meme s'il ne le pas fait exprès. Maintenant il doit payer une contre-valeur d'un salaire polonais comme une sorte de garantie ou caution. Selon Mute et Emi une perte à cause de cette action vaut environ 130 milles de livres. Comment il l'ont calculé, je n'ai aucune idée. L'affaire est dans tous les grands journaux polonais et à la télé.Ce fan a pourtant un grand soutien de la part des fans de Pologne, pour tout le monde c'est un grand absurde. Pourquoi n'avoir pas accusé ce site mais un seul homme qui est sans doute sans défense, bien qu'il soit innocent (des journaux comme une bete à la chasse l'appelle déjà - un voleur; un hacker etc.). Pas mal, n'est-ce pas? C'est une tragèdie pour lui. En ce moment on pense envoyer une lettre pour Mute ou Emi pour éclaircir cette situation.
Et voilà mon message, j'espère, come tous les fans en Pologne, que tout va s'arranger et que ça se finira bien.
Je vous laisse le soin de commenter....